maandag 9 maart 2009

Beeldjes

Pulcinella








Pulcinella uit de Comedia Del Artes is mijn lievelingsbeeldje.
Misschien laat ik het nog wel eens bronzen. Voorlopig heb ik het een beetje 'bronzig' opgeverfd.










Zwanger

De bedoeling was dat deze zwangere dame groen uit de oven zou komen. Ze werd groenig/geel; mooier dan ik dacht. Ik heb ongeveer eenzelfde beeldje gemaakt voor Tanja; die is roodachtig.

Gele dame

Het theepotje en het kopje zijn niet zo duidelijk te zien; ze zijn donkerblauw. Duidelijk de verkeerde kleur gebruikt. Het beeldje is gebakken, geverfd en ik heb er transparante lak over gesmeerd.

Boeddha

Deze boeddha is van klei gemaakt en gebakken. Er zit geen glazuur op. Hij is opgepoetst met bruine schoensmeer. Net zo lang poetsen tot hij niet meer afgeeft.

Moeder

Beeldje van een moeder met kind. Kwam te groen uit de oven. Ik vind zelf de ronde lijn van de rok, die van knie naar knie loopt, wel mooi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten