zondag 30 augustus 2009

Hoedjes

Vermaakte hoed.
Dit was eigenlijk de roze hoed, die ik als eerste maakte. Ik had er zoveel werk aan, dat ik beter een nieuwe had kunnen maken. Hij is min of meer potsierlijk.

Och wat staat die verenhoed Luna toch leuk. En zo deftig met die wandelstok er bij!

Deze blauwe hoed draag ik wel.

De veertjes zitten aan een lange draad, die je meebreit.


Het roze hoedje maakte ik het eerst. Het is helemaal gebreid en ik draag hem.
Van Ellen kreeg ik allerlei leuke soorten wol: van mohair tot linnen, van glitter tot lintdraad en dan ook nog de mooiste kleuren. En zo ontstond er dankzij Ellen een hoedje met veertjes. Die veertjes zitten allemaal aan een draad en je kunt er mee breien (als je je best doet).Het bovenste platte stuk is gehaakt; het pluimpje weer gebreid.Voor de stevigheid heb ik in de hoedjes breed katoenen koord genaaid.

2 opmerkingen:

  1. Hallo
    Ik zoek het breipatroon voor dergelijk hoedje om eentje te breien voor mijn moeder. Alle mutsen schuiven omhoog op haar hoofd maar hoedje niet en ze wil zo graag een gebreid hoedje.
    Kan ik dat patroon ergens vinden?
    Alvast bedankt
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Martine, Stuur mij je mailadres, dan zal ik het patroon sturen. Groet.

    BeantwoordenVerwijderen