zaterdag 20 februari 2010

Mutsen en petten

Baret

Patroon uit het boekje 'Baretten breien' van Jolijn Copier.

Gebreid met , als basiskleur Drops Baby Merino. De gekleurde draad is Lang Jawoll Magic Dégradé.



Rondbreinaald nr 3.5 en 3 voor de boord.


En... zoals de bedoeling: gebreid met twee wijsvingers!




















Detail van de baret.


Tanja's ontwerp

Deze mutsen zijn door Tanja ontworpen. Overigens lastig om te breien.
De bloemenmuts is van merinowol van Linie 4. nld nr 4. Intarsiatechniek gebruikt.
De blauw/groene muts is van katoen en duidelijk aan de grote kant.











Zelfs achterstevoren staat de muts Tanja leuk. Het wordt vanzelf een pet!








Pet voor Christian


Deze pet breide ik voor Chris voor zijn verjaardag.
Gebreid met Phildar Oxygene.
In de klep zit uitgeknipt hard plastic, wat ik van de bodem van een grote boodschappentas haal.





Studiostudio is de naam van zijn bedrijfje.
Het zijn opgemaasde letters.

Het patroon is van Bergère de France.

Dus M+M wolpost.


Pet van Jos


En dan is hier Jos met JB Creations!
De pet van Jos is gebreid met Scheepjes Softfun.


Kabelmuts



De kabelmuts is gebreid met Linie 8 van Online en met naalden nr 7.
De naam van de muts is 'Star Crossed Slouchy Beret'. Het is een gratis patroon, gevonden op Ravelry.


Muts van Inge

De muts is gebreid met Drops Baby Merino; nld nr 3.












Het patroon is ook van Drops: nr 114-34.

Echter het patroon is aan de bovenkant korter gemaakt. Origineel is het een beetje een 'hangmuts'.
Twee mutsen voor Roel






































De blauwe is gebreid met Hamelton Tweed I. Een eenvoudig model.

De groene is gebreid met sokkenwol uit de kast. Het patroon heet: Eliots Ass-Kicking Hat. Aan het eind van het patroon staat: "Put it on and go kick some bad guy butt!



Pagodemuts

Het ontwerp van deze muts is van Christel Seyfarth.

Het is een pakket. Er zit genoeg wol in om hem twee keer te breien. De tweede keer een andere kleurensamenstelling maken natuurlijk. Te koop bij Trollenwol in Driebergen.
















In het patroon staat dat er kraaltjes genaaid moeten worden op de randen. In plaats daarvan heb ik in de randen een toer averecht gebreid.



















Toen ik de muts af had, direct maar aan een tweede begonnen. En inderdaad, ik had wol genoeg.
Maar dan wel met een dak in een andere kleurstelling.


Uiltjesmuts.




Daar is Isis met haar uiltjesmuts. De wol is Ecco van Zitron. Eén bolletje nodig van 50 gram.
Rondbreinaald nr5 en 40 cm.


Gehaakte muts voor Jorina



Jorina met een gehaakte muts van Nimbus. Het patroon neemt veel wol; twee bollen van 50 gram.

10 opmerkingen:

  1. Lieve Anna,die mutsen/petten in samenwerking met je dochter vind ik subliem. Er zit echt toekomst in volgens mij! Want een muts draag ik op dit moment niet alleen voor de warmte, maar zeker ook omdat ik het mooi en blits vind. En volgens mij ben ik niet alleen.
    Je rode theedoeken vind ik zo mooi, dat soort roodkapje-gehalte voelt troostend op de 1 of andere manier. Veel plezier met dit project! Masjax

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Anna ik zag de prachtige pagodemuts die je gebreid hebt en mijn vraag is, ik heb nog nooit motieven ingebreid kan ik daar als beginneling aan wagen??? Het zijn ook van die warme kleuren en echt mooi gedaan, groetjes Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een beeldige mutsen, die pagodemuts is een dotje en die muts bovenaan is geweldig! Ik ben ook bezig met een mutsje van Christel Seyfarth. Erg leuk om te doen. Straks ook nog de pagodemuts proberen? Lijkt me enig...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een leuke muts
    zou ik het patroon van je mogen
    gr ellys

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik verceet nog te zeggen het patroon van chris

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Ellys, Het patroon van de pet van Chris komt uit een van de boeken van Bérgère de France van M+M Wolpost uit Twello. De letters heb ik er zelf op gemaast.
    Groet, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hallo, hoe kom ik aan het patroon van de Star Crossed Slouchy Beret? Gr Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het patroon is van Natalie Larson. Strandsofme.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Anna, zou ik het patroon van de muts met klep ( van Chris ) van u mogen hebben?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die muts komt uit één van de boeken van Bergère de France; te koop bij M+M Wolpost in Twello. Stuur een mailtje, dan stuur ik het patroon.

      Verwijderen