vrijdag 6 maart 2009

Brei je eigen warme das!

Sinds een aantal maanden doen we mee met het Klimaatstraatfeest.
Eigenlijk zouden de kinderen ook wel iets kunnen doen.
Dus: doe een warme das om en je hebt het niet zo koud.
Negentien! kinderen uit de straat kwamen om te breien, waaronder acht jongens!
Ik had zelf wel een aantal bollen wol, kreeg van de buurvrouw een zak vol en er kwam iemand met een enorme doos wol aanzetten.
Dat was maar goed ook, want de kinderen besloten om gestréépte dassen te breien. Dus we hadden lekker veel kleuren in voorraad.
Om een beetje op te schieten had ik een heel aantal dassen vast opgezet en kleine stukjes gebreid. Alle kinderen begonnen heel enthousiast aan het project. Een klein aantal kon al breien; gelukkig had ik aardig wat hulp van buurvrouwen om het aan de rest te leren.
Renée Teunis kwam om te vertellen dat wol van een schaap kwam (dat was voor velen een verrassing!). Ze had een spintolletje meegenomen en een paar plukjes katoen en maakte heel wat leuke foto's.
Kijk voor een patroon bij Breien en ontwerpen en dan bij "De das van Isis'.

1 opmerking:

  1. Ik zie het al, als ik ooit een kinderfeestje geef voor de kleine op welke locatie ik ze moet onderbrengen...!
    Groetjes, Jos

    BeantwoordenVerwijderen